20 September 2012

second wife?

Salam...

Nangga tajuk jak semua ladies madah sik mok nak? Heeee.. Aku? Errmmm... read my post then u will know my answer.


Secara logik sikda sorang pun manusia di muka bumi tok mok berkongsi laki atau bini nya nak. Aku pun camya juak. Tapi, berkawan dengan seorang yang aku agak respect juak la dengan nya menyebabkan aku berfikir why not share your husband dengan wanita lain... Haaa...bena kah aku sanggup?


My fren said, kalo suami kita memang seorang yang agamanya  tip top (sekali dengan amalannya), menjadi satu kebanggaan apabila wanita lain berminat dengan suami kita. Berminat di sini bukan kerana harta nya, tetapi kerana agama yang ada padanya. Oh! sudah semestinya ilmu agama itu diamalkan. Ramai dikalangan kita ada ilmu, tapi tidak mengamalkan ilmu tersebut.


Bagi aku betol juak oh. Share something yang bagus dengan orang lain. Asalkan the other wife/wives pun berfikiran cara yang sama. If not, tak payahlah. Masalah akan timbul. Seorang lelaki yang tidak menjaga agamanya, tidak akan mampu menjaga keluarga nya dengan baik. Aku yakin itu.


Bukan senang nak jadi second wife. Nak jadi third wife lagik lah terok. Bukan apa, first wife bila nya kawen nak, nya hanya melibatkan 2 buah family. Her own family and her future husband pun family. Tapi second wife melibatkan 3 family: family dirik sendirik, family first wife and family bakal husband. Haaah.. Mun jadi third wife? Abesss lah... hehehhe.. Kalo lah semua nya senang macam 1,2 ngan 3 sikda hal. Tok kelak ada persamaan kuadratik lah, log lah, janjang arimetik lah, dan lain lain lah. Macam ne ya? Nak sik tension kedak ya? Kalo before kawen jak yang ada masalah sikpa lah juak nak. If sampey bertahun-tahun? Huhuhu.. Tapi apa guna the power of DOA nak? DOA lah ho.. mintak dipermudahkan segala urusan.


Aku sik menolak sapa juak jodoh ku, asalkan dia akan membantu aku lebih kepada ke arah yang Esa. Sama sama kita menuju kebenaran. Insya Allah. Aminn... so dapat jawapan saya? Heeee.... :D .. Doakan saya ya readers... aminnn...



Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search